måndag, mars 22, 2010

Valförberedelser

Måndagar innebär att förmiddagarna ägnas åt överläggningar (planering) med Alliansledningen i Landstinget. Det är viktiga tillfällen att mejsla ut politiken både på kort och lång sikt. Idag tog det dock lite längre tid än vanligt och ett möte fick avbokas med kort varsel. Men politik tar tid.

De sista (?) förberedelserna inför veckans Alliansgruppmöte i Stockholm klarades också av.

På eftermiddagen togs foton som ska användas för personvalsmaterial mm i valrörelsen. Jag är inte helt bekväm att agera framför kameran. Vanesak? Efter ett antal klädbyten, poser, skratt, allvar och måååånga bilder tror jag att det blev några bilder som kan användas. Givetvis kommer jag att lägga ut ett par av bilderna här.

Dagens åtaganden avslutades med Kommunorganisationens vårstämma som inleddes med en fantastiskt god buffé. Det var gott för både öga och gom. De tre kristdemokratiska listorna till kommunfullmäktige antogs och de toppas givetvis av Acko Ankarberg Johansson. Finns det en bättre kommunstyrelseordförande?!? I övrigt måste jag säga (och jag är nog lite jävig då jag varit ordförande i nomineringskommittén) att listorna ger en bra grund för att få en kompetent och spännande fullmäktigegrupp. Erfarenhet blandat med nykomlingar, unga och gamla, olika kompetenser, geografisk spridning, könsfördelning o s v. Ett bra och vinnande team för en bra politik!

Nu är det dags att ta itu med de sista förberedelserna inför tisdagskvällens anförande på nomineringsstämman i Nässjö.

Inga kommentarer: