måndag, januari 10, 2005

Äntligen igång!

Så har då äntligen försäsongsträningen börjat och som fotbollssupporter kan man se fram emot att få träningsrapporter om hur spelare och lag utvecklas. Och om ett par veckor är det dags för första träningsmatchen. Fotbollsabstinensen börjar göra sig påmind så här i januari, även om jag försöker stilla den med att titta på Canal Plus. Men det är ju givetvis inte samma sak.

Mitt lag? IFK Norrköping så klart! I år hoppas och tror jag att laget ska ta klivet upp i fotbollens finrum igen. IFK Norrköping hör hemma i Allsvenskan. Årets Superetta kommer att bli hetare och tuffare än på många år och det finns många lag som kommer att slåss om de två direktplatserna och kvalplatsen till Allsvenskan. IFK Norrköping ska vara ett av de lagen.

Silly season har än så länge varit ganska tyst för IFK-supportrarnas del, även om det spekularas och dröms på supportersajterna. Två nyförvärv är presenterade; Richard Spong (Djurgården) och Patrik Svensson (TFF). Fansen vill ha mer. Nu väntar vi spänt på att det ska bli klart med brassen Bruno Santos som spelade med IFK förra säsongen. Den 18 januari kommer två spelare för provspel. Det spekuleras om islänningar. Från IFK är det tyst.

Nedräkningen till superettapremiären har börjat. Om jag ska se premiären? Självklart åker jag till Värendsvallen i Växjö för att se IFK den 17 april!

Inga kommentarer: