tisdag, februari 26, 2008

Sammanträde dagen lång

Var trött när jag vaknade imorse. Satt i telefonmöte fram till 22.30 igår och hade sedan svårt att slappna av och somna. Tankarna for runt i huvudet.

Idag har hela dagen ägnats åt landstingsstyrelsen. Vi fick bl a information om vårt arbete i AER. Ett viktigt ärende på den långa ärendelistan var beslutet om att införa gratis vaccination mot pneumokockinflammation. Detta beslut innebär att vårt landsting är det tredje landstinget som inför detta. Även bokslutet behandlades och det visar på ett bättre resultat för 2007 än beräknat. Orsakerna till detta är bl a ökade skatteintäkter då fler är i arbete och att vi har duktiga personer som sköter våra placeringar.

Efter jobbet blev det en snabb sväng till Coop för att handla mat och ta en kik på bokrean. Det blev några böcker. Var för trött för att orka botanisera ordentligt. På fredag ska jag ta mig en tur till Bokia och Akademibokhandeln för att se om det finns något intressant. Jag är ute efter intressanta och fina faktaböcker. En vän till mig kallar dem för skrytböcker:-) En och annan kokbok kan jag också tänka mig.

Nu ska jag fortsätta med att läsa in handlingar/material till morgondagens möten. Temat för morgondagen är utbildning. Börjar dagen med ett sammanträde med utbildningsrådet för fritidsledarlinjen på Värnamo folkhögskola, fortsätter med ett möte med Skolverket i samband med deras inspektion av Naturbruksgymnasierna i länet och avslutar med ett möte med direktören för Regionalutveckling om landstingets folkhögskolor.

Inga kommentarer: