fredag, februari 15, 2008

Varför lär jag mig aldrig?

Vid nyår tackade jag ja till att skriva en lite längre text i ett ämne. Jag tackade faktiskt inte ja direkt (ett steg framåt), utan funderade en stund och tänkte att det är ju god tid innan texten ska levereras. Idag är deadline och jag känner inte att det är en text som jag kan skicka in!

För det första tog det lite tid att läsa in sig på ämnet. Jag har skrivit i omgångar, men får ändå inte ihop en bra text. Är inte riktigt van att skriva dylika texter längre. Det är ju något helt annat att skriva ledare, debattartiklar och blogg. Sen kan jag ju erkänna att jag har skjutit det framför mig också. Precis som när jag pluggade och hade inlämningsuppgifter. Men visst borde jag haft texten klar nu. Summa sumarum - jag är i tidsnöd!

Inga kommentarer: