tisdag, februari 05, 2008

Tisdag - Fettisdagen eller Supertisdagen

Tisdagen den 5 februari kan man ju se fram emot av olika orsaker. För inte så få gäller det supertisdagen i USA och presidentkandidatsracet. Men för mig är det faktiskt Fettisdagen som är viktigast. Det är semledags! Idag är det lovligt att äta årets första semla. En tradition värd att respektera. Någon ordning och reda måste det vara! Jag har dock inte fört vidare traditionen från när jag var liten då vi fick semlor i varm mjölk. Där går gränsen. Jag ryser.

Igår bakade jag semlor. Givetvis är det ingen kardemumma i dem! Usch! Nu ligger bullarna och väntar på att göras iordning inför kvällens fikastund. Mandelmassan blandas med "brödurskrapet" och mjölk. Mina semlor har trekantigt lock. Det ska bli så gott. Innan det är dags för semlestund väntar arbete.Men den som väntar på något gott...

Inga kommentarer: