måndag, maj 18, 2009

ÄNTLIGEN!!!

Det var en nervpärs i 94 minuter. Men åh så ljuvligt med den första segern! Den smakar extra gott när den kom mot Bönderna. Jag njuter. Får nypa mig i armen för att inse att det är sant. Så länge som jag har väntat på detta. Jag bara ler. Härligt!

När IFK ledde med 1-0 och det återstod 8 minuter av ordinarie tid vågade jag inte hoppas på seger. Är för luttrad för det. Det var ångest. När Ibrakovc satte 2-0 stod vi upp och skrek ut vår lättnad och glädje. Så skönt! Vilken befrielse!

Så länge sen vi fick njuta av en seger.

Sama betyder så otroligt mycket för laget. Han driver på sina medspelare och ger alltid allt. Hans blick är inte nådig. Han lär ha ont när han ska ta sig upp ur sängen imorgon.

Andra matchen i rad som Racu drar på sig en tidig varning. Vi var rädda för att han skulle dra på sig en andra. Bergort spelade högt.

Nu njuter vi av denna seger fram till torsdag.

TACK!

Inga kommentarer: