fredag, maj 29, 2009

Bra musik i Rådhusparken *uppdaterad*


Orkade bara trängas på marknaden i ca 45 minuter. Sitter nu i Rådhusparken och lyssnar på bra musik. Ett band från Tranås. Hellström-stuk över dem. Sångaren är t o m lite spattig som HH. Me like!
Nu vet jag att bandet heter Sam Eliott. De var med i musiktävlingen "Musik Direkt" förra året och vann ett turnépris. De deltog i en annan konstellation även i år och gick till riksfinalen. Det är de svenska låtarna som är mest Hellström-stuk på. Du kan lyssna på dem här. Jag köpte förresten deras skiva.
På mina 45 minuter på marknaden fyndade jag ett Pilgrimshänge till halva priset. Det hänge jag fick när jag fyllde år har tappat stenen, men det är nu inlämnat och ska åtgärdas. Kostnadsfritt. Sånt gillar jag. Fyndade även studentservetter och godisremmar.
Bästa fynden gjorde jag dock i Butiken i Tenhult. Köpte två snygga klänningar och ett snyggt linne till mycket bra pris. Alla kläderna är av märket Object.

Inga kommentarer: