torsdag, augusti 12, 2010

Börjar bli nervös

Ikväll är matchen som jag både ser fram emot och inte. IFK möter ju Södra på Stadsparksvallen. Det jag ser fram emot är att kunna se mitt älskade lag live utan att behöva åka 17 mil enkel resa. Mindre roligt är det om Södra gör årets match ikväll och IFK skulle åka på dangel. Hur kul är det att möta alla södraiter på landstingskansliet då?!? Och jag skulle få höra i evigheter att Södra, "De gröne eleganterna", slog serieledarna. Vilken mardröm! Och hur kul är det att läsa JP imorgon om det blir en IFK-förlust? Pust.

Undrar vad jag egentligen är nervös för? IFK har ju spelat stabilt hela säsongen och även vunnit matcher där spelet inte varit det bästa. IFK leder serien. Södra kämpar för att hålla sig kvar i SE. IFK har inte fått stryk av Södra sen hösten 2007 och då var IFK redan klara för Allsvenskan. Vad betyder urladdningen mot Bajen i måndags för kvällens match? Kommer Södra att spela för kung och fosterland för att slå serieledarna?

Kvällens domare är ingen favorit ur IFK-ögon. Hoppas att han inte kommer att spela en avgörande roll.

Lite pinsamt när en spelare talar om sig själv i tredje person. Det gäller oavsett om det är Zlatan eller Suma.

Om ett par timmar tar vi tåget in till stan. Frågan är om jag har min Rönneklev-tröja på mig eller inte?

1 kommentar:

Steve sa...

Tråkigt när farhågor besannas.