fredag, augusti 13, 2010

Städat bort frustrationen

Denna fredag vaknade jag sur och irriterad. Regnet öste ner. Ingen bra start på dagen. Denna fredag är ett tomt blad i min kalender och då gäller det ju att nyttja den på bästa sätt. Och att vara sur är så onödigt slöseri med energi.

Irritationen och frustrationen (sviter från gårdagens förlust) städade jag av mig. Så jag får kanske tacka Södra för att huset nu är nystädat och doftar gott av såpa. Jag mår alltid bättre med ett renstädat hus. Så lite skrivjobb blev gjort av bara farten.

Med tanke på hur de kommande veckorna kommer att se ut är det nog bäst att storhandla. Bunkra i kyl, frys och skafferier. Får inte glömma att köpa mycket frukt och ett litet paraply!

När husmorssysslorna är avklarade blir det mer valarbete. En enkät ska besvaras och ett par insändare skrivas. Ska även förbereda 3 roliga minuter till morgondagens kick off med Kristdemokraterna i Stadsparken. Det är lättare sagt än gjort om man inte är den där spexige personen. Uppslag?

1 kommentar:

Steve sa...

Här är ett uppslag:
Ta rygg på J Södras seger igår. Även om läget är kärvt i tabellen/opinionsundersökningarna så är det inte avgjort förrän matchen/valet är klart. Med rätt inställning och ett bra spel/budskap så kan även stora elefanter fås på fall.
Om du nu står ut med att jämföra ditt kära IFK med Socialdemokraterna.