lördag, augusti 14, 2010

En kampanjlördag

Idag känns det som att valrörelsen drog igång på allvar för min del. Härligt! Började dagen med att kampanja på Vrigstad marknad tillsammans med ett glatt gäng kristdemokrater från Sävsjö och äldreminister Maria Larsson. Valmaterial och popcorn gick åt som smör i solen. Många bra samtal med folk på marknaden. F ö hann jag också med att fynda lite på marknaden. Det blev ett mjukt grillgaller, en stor påse bröd (hinner ju inte baka på ett tag) och cognacsmedwurst.

Sen blev det en snabb lunch innan det var dags för kick off för länets kristdemokrater i Stadsparken i Jönköping. Härlig gemenskap och många skratt.

Maria Larsson har införskaffat en tuta a la Harpo Marx som hon använder när hon talar. På bilden ses hon pedagogiskt förklara politiken med hjälp av bilder och tutan. Märks att hon är lärare...

Toppkandidaterna hade fått i uppdrag att förbereda 3 min i rampljuset och det skulle vara något "roligt". Lättare sagt än gjort om man inte är en "spexare". Jag tog med mig blockflöjten. Alf Svensson brukar ju spela saxofon på torgmöten. Borde det inte gå lika bra om jag tog med blockflöjten? Kan väl säga att åhörarna inte tyckte det... Men de applåderade artigt;-)

Mycket nöjd över att vara bättre än både Maria Larsson och Acko Ankarberg Johansson på tipspromenaden. Fick hörselskydd i pris. Undrar om de egentligen var till H för att han ska slippa höra blockflöjten?!? Lika nöjd med att vi slog KDU:arna i kubb. Konstaterar att det finns många vinnarskallar i detta sammanhang...

Tänk vad mycket lättare och roligare det är att kampanja när man har kul tillsammans!

Dagen avslutades med 50-årskalas för Stefan Attefall. Mycket trevligt!

Inga kommentarer: