lördag, augusti 21, 2010

Kampanjlördag

Dagen började jag med att kampanja vid Kristdemokraternas valstuga i Nässjö. Inte mycket folk ute, men några givande samtal blev det.
Fortsatte till Eksjö där det var liv och rörelse på stan. Och solsken! Där passade vi på att dela ut foldrar och "torgtala". Istället för en monolog av mig, valde Anders Pansell (landstingsledamot från Eksjö) och jag att föra en dialog. Det blir lite mer stuns i det då. Vi ägnade mycket talartid åt en av partiets hjärtefrågor - utvecklingen av psykiatrin.

Även idag fick jag några kommentarer om mitt efternamn. Det är visst roligt att jag heter Frisk och kandiderar till nytt landstingsråd. En herre frågade om han blev frisk om han röstade på mig. Det vore ett mycket vidlyftigt löfte av mig att lova något sådant, men jag lovade att jag skulle arbeta för att han fick bästa tänkbara vård när han behöver det.

Svårt att hinna med lunch en dag som denna, så det blev banan och lite nötter. Inte optimalt, men bättre än en chokladkaka... När klockan var 16 kurrade dock magen och krafterna tröt. Men lite mat tillsammans med yngste sonen gav ny kraft.

Nu fortsätter förberedelserna av kommande veckas valaktiviteter. Är man välförberedd, är det lättare att vara flexibel.

Inga kommentarer: