söndag, juli 24, 2005

Jag är en väskryckare

Nu låter det kanske lite värre än det är. Jag är alltså inte väskryckare i den bemärkelsen att jag rycker väskor från gamla tanter. Nej, vad det handlar om är att jag tackar ja till olika erbjudanden, s k introduktionserbjudanden, där man får köpa ett par böcker, tidningar etc. till en väldigt låg penning och på köpet får man väskor, bijouterier, träningskläder mm. Allt utan att förbinda sig till vidare köp. Det är viktigt att det inte finns köpkrav, för då nappar jag inte på erbjudandena. Med köpkrav kan det bli dyrare än man tänkt sig, likaså om man glömmer att säga upp medlemskapet. Så när jag fått mitt introduktionspaket tackar jag nej till vidare medlemskap eller prenumeration. Bra och smidigt, tycker jag. Jag har fått det jag vill ha. Tack.

Lite förvånande är att man kan få dessa introduktionserbjudanden gång på gång och upprepa samma beteende varje gång. Tack för väskan, nu säger jag upp medlemskapet.

Inga kommentarer: