onsdag, juli 06, 2005

Rastlös

I dag är det tredje dagen på semestern och jag börjar känna mig lite rastlös. Det måste hända något nu. Någon som känner igen sig?

Nu har jag ägnat två dagar till att slappa i trädgården med ett par böcker. Skönt, men samtidigt känner jag mig improduktiv. Maken brukar säga "slappna av, man måste inte alltid göra något". Men, JAG måste nog det. Själv har han åkt för att hälsa på sin far ett par dagar i Norrköping, så jag är hemma med barnen. Barn och barn, tonåringar som sover halva dagarna och helst vill sitta vid datorn hela nätterna. Inte är de pigga på några små utflykter med sin mor...

Huset är städat (igårkväll), så vad ska jag hitta på idag? Det är för varmt för att baka. Rensa rabatter är otänkbart i värmen. Gräset är klippt. Börja på en ny bok? Kanske sitta på altanen och göra resminnesbok från vår Romresa i höstas? Ja, det får nog bli det.

När rastlösheten blir som störst åker min rosa "planeringsbok" fram. I den skriver jag in idéer om små "projekt" som jag vill genomföra hemma någongång i framtiden, böcker jag vill läsa, saker som jag skulle vilja ha, planering inför jul, påsk mm. Ett av dessa små projekt som står i boken är just att göra resminnesbok från Romresan. Extra nöjd blir jag när jag kan ta fram boken och stryka ett litet "projekt". Jag har producerat något!

Inga kommentarer: