söndag, januari 07, 2007

En lördag i Göteborg

Igår tog vi oss en tur till Göteborg för att träffa dottern. Med oss i bilen hade vi hennes julklappar som hon inte orkade ta på bussen. Märklig känsla att köra bil med farthållare. Känns som att man inte riktigt har kontrollen. Vanesak, gissar jag.

Vi började med en fika hemma hos Fia och därefter tog vi bilen in till Nordstan för att gå lite i affärer. Jag gillar verkligen inte att köra bil inne i städer där man inte hittar och det är massor av filer och rondeller och fullt med bilar. Puh! Milt sagt blir jag ganska ilsken och stressad bakom ratten. Gjorde något som jag aldrig har gjort tidigare. Insåg att vi hamnat i fel fil när vi skulle svänga in till p-huset och det var rött ljus. När ljuset slog om till grönt blinkade jag och svängde snabbt vänster in framför bilen till vänster om mig. Gick lätt som en plätt. Hade varit en omöjlighet med gamla slöa mitsan. Förvånad över mig själv som gjorde det. Maken är minst lika förvånad för han anser att jag är allt för laglydig och försiktig när jag kör bil...

Lämnades själv på Nordstan när maken och våra äldsta barn tog spårvagnen till Bengans för att botanisera bland skivorna. Jag gillar verkligen inte att gå och kolla i affärer när det är tjockt med folk. Stressande. Men till min förvåning hittade jag lite nya kläder. Dagen avslutades med en god pastasallad på Paprika. Därefter gick färden hemåt igen. Trötta och nöjda med en trevlig dag i Göteborg.

För övrigt anser jag att det ska vara motorväg hela vägen mellan Jönköping och Göteborg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du hittade lite nya kläder,behövs nu när du har ett nytt jobb.Håkan och de övriga i familjen kanske hittade lite ny musik? Visst borde det vara motorväg till Göteborg.
Kram Mamma

Mia sa...

Mamma// Ja, det kändes ganska kul att oväntat hitta lite nya snygga kläder och det till reapris. Håkan fyndade ett par skivor, så han är nöjd. Han fick dock inte lyssna på dem på vägen hem:-)
Han köpte även min födelsedagspresent på Nordstan och de pakteten vill jag öppna nu!
kram Mia