måndag, januari 08, 2007

Hembakt och Tranströmer

Idag har vi haft "nyårskaffe" på distriktskansliet. Väldigt trevligt med mycket gott hembakt kaffebröd och tårta. Mums! Tack, Ingegerd! Kanslipersonalen fick en trevlig gåva bestående av en jättefin tillbringare i keramik, tvål i en fin burk och mörk choklad. Distriktsordförande påpekade hur viktigt det var med god handhygien (därav tvålen) och att mörk choklad gynnar viktnedgång. Häpp! Dessutom fick jag en liten uppmuntran inför mitt nya uppdrag i form av tre böcker, bl a Tranströmers samlade dikter. Som ordförande för UKD så kan det ju kanske vara bra att ha en dikt att ta till vid något tillfälle... Tack så mycket!

Nej, jag har inte fått mitt arbetsrum ännu. Men på onsdag ska det visst gå att flytta in.

Snart dags att åka till Huskvarna och Friskis&Svettis för första passet den här terminen. Men helst av allt skulle jag vilja åka hem och lägga mig i soffan med en bok och en bit mörk choklad:-)

Inga kommentarer: