lördag, mars 24, 2007

En ny leksak...

Det här med elektriska prylar till hemmet och män är en spännande sak. Jag menar inte strykjärn och riskokare, utan prylar som högtryckstvättar och häcksaxar...


Vi hade kommit överens om att jag skulle inhandla en häcksax idag när jag ändå var i Jönköping. När jag kom hem vid 18.30 och det börjat bli mörkt skulle maken prompt pröva den direkt. Märkligt. Vi tände de lampor som finns utomhus och sen fick häcken närmast altanen smaka på vassa tänder. Maken konstaterade nöjt i mörkret att den fungerade bra.


Jag undrade om inte maken också borde ha hjälm med skydd för ansiktet som man fäller ner när han ska klippa häcken. Men han tyckte att det var onödigt. Kom ihåg att jag med omtanke om honom föreslagit detta om olyckan mot all förmodan skulle vara framme...


Imorgon lär det röjas i trädgården! Får man elda ris i en trädgård som ligger i ett villaområde?

Inga kommentarer: