fredag, mars 02, 2007

Somna med Karlavagnen

Jag har lagt mig till med en ny vana. Jag sätter på radion när jag lägger mig och lyssnar på Karlavagnen. Det är rogivande och oftast intressanta samtal om aktuella ämnen. Samtalen ger en inblick i vanliga människors vardag, tankar & funderingar. Allra bäst är när ämnet är fritt. Då kan man få höra det mesta.

Jodå, jag somnar innan programmet är slut. Men det är liksom syftet med att ligga och lyssna på radio "på väg in i drömmarnas land". Frågan är om jag ska skaffa en timer till radion så att den stängs av vid midnatt. Nu står radion på hela natten och jag vaknar till tidiga morgonnyheterna. Frågan är vad som undermedvetet tas emot under nattens sömn?:-)

Ikväll är det min favorit, Marcus Birro, som är programledare. Ämnet är Italien.

Inga kommentarer: