lördag, mars 10, 2007

Melodifestivalen

Om ett par timmar är det dags för finalen i Globen. Kvällstidningarnas tips om vinnare är lästa och så en undersökning om hur svenska folket röster i olika landsdelar. Undrar varför Tommy Nilsson verkar gå hem i östgötatrakterna? Jag gillar hans röst, men någon vinnarlåt sjunger han inte.

Att tippa vinnare är inte det lättaste när folket ska rösta och så en jury där till. Men i rimlighetens namn borde det vara The Ark som tar emot Sångfågeln strax före 22. Klart bäst låt och härlig scennärvaro. Men sen kommer ju det där med svenska folkets röstande. Det kan gå hur som helst. Hemska tanke. Kan tänka mig att de unga "idol-tjejerna" ringer och röstar för glatta livet på Måns och Sebastian. De är ju vana vid att ringa och rösta. Inte för att låtarna är bra, utan för att det är just dessa söta pojkar. Likaså finns det risk för att lärarinnan kan blanda sig i leken, eftersom folk ute i stugorna gillar när någon okänd lyckas. Att ta sig till Globen räcker tycker jag.

Bara jag slipper se Anna Book med sina eviga tårar i ögonen tacka svenska folket för segern är jag nöjd. Sen kan i princip vem som helst vinna! Men helst The Ark.

Undrar om Luuk rakat av sin fula musche?

Inga kommentarer: