fredag, mars 23, 2007

Fy för att storhandla

Pustar ut efter en vända till ICA Maxi. Har storhandlat och det är inte precis något favoritnöje. Speciellt inte när det finns andra kunder som virrar fram och tillbaka i affären, d v s är i vägen på min väl invanda handelsrutt. Varför har inte folk ett system när de handlar? Och, varför ställa kundvagnen så att den hindrar andra kunder från att komma fram? Vill man prata, då får man ställa sig åt sidan och inte stå mitt i gången. Ska det vara så himla svårt?!?

Ja, jag vill att det ska gå snabbt och rationellt när jag handlar. Jag har en lista som jag arbetar mig igenom, uppställd efter rutten i affären. Är nöjd när jag kan stryka vara efter vara. Än mer nöjd är jag när jag har ställt in alla varor i skafferiet och fyllt kyl och frys.

Inga kommentarer: