torsdag, mars 15, 2007

Nya utmaningar

Som landstingspolitiker på heltid är inte någon dag den andra lik och man vet inte riktigt vad som kan hända. En del saker är större utmaningar för mig än andra. Helt klart är att man lär sig nya saker hela tiden, vilket är stimulerande och roligt.

Idag har jag blivit inbjuden till premiären av "Birds" på Storstickan den 13 april. Tackade givetvis ja direkt. Vidare fick jag ett samtal med en förfrågan om att vara mötesordförande när Bygdegårdsdistriktet har sin stämma i Ingatorp den 22 april. De vill även ha information om Utbildnings- och kulturdelegationens arbete. Eftersom dagen var ledig, tackade jag ja.

Om en stund ska jag iväg på sammanträde med valberedningen för Folkrörelsearkivet i Jönköpings län.

Som sagt, varierande uppdrag. F ö har jag fått mitt nya höj- och sänkbara skrivbord nu. Övriga möbler är på gång. Förhoppningsvis även gardiner.

Inga kommentarer: