söndag, mars 09, 2008

Besvikelse

Årets melodifestival är skrällarnas år. Hur röstar folk egentligen?!? Men det var nästan väntat att svenska folket skulle rösta bort Carola & Andreas. För inte röstade man fram Nordman p g a låten! Carola, en av landets största schlagerstjärnor har blivit en stor hackkyckling i media. Man ska visst tycka illa om henne och uttala sig om det också. Märkligt att en person kan väcka så mycket känslor.

Andra chansen var seg och låtarna var lika usla som när de oväntat gick vidare. Att klämkäcka Caracola, den ylande Therese i fläkten och E-type bland alla lågor skulle försvinna efter första duellen var inte oväntat. Men att den lilla kisande flickan Sibel med den slätstrukna balladen skulle klå Ola i semin trodde jag inte. Jag är svag för ballader men inte när de har Dion-varning över sig.

"Upp och hoppa-Frida" hade så rätt när hon beskrev den ylande Therese i fläkten - "jag ryser". Det gjorde jag med, men inte av välbehag. Men det kanske inte Frida gjorde heller...

Vet i sjutton om finalen i Globen känns så rolig att titta på. Sjögren, Sibel, Nordman, Perelli, Rongedal, Frida, BWO får mig inte direkt att jubla av förväntan. Men hellre Sjögren till Belgrad än BWO!

Den stora behållningen från Kiruna var André Pops!

Inga kommentarer: