fredag, mars 28, 2008

Mejl om HV och ledsagare

Jag mejlväxlar med en klok man från Örebro som heter Steve Ericsson. Ibland skickar han små kommentarer via mejlen på blogginläggen. Nu har han kommenterat mitt inlägg om HV och ledsagare. Givetvis har jag frågat honom om lov innan jag publicerar hans kommentar.

Bra inlägg i din blogg idag om hur HV hanterar ledsagare för olika funktionshindrade.
Bra att också HV:s okunniga och av ointresse och nonchalans präglade svar framgår. Som du vet är jag själv funktionshindrad efter en stroke och arbetar mycket med opinionsbildning för de neuropsykiatriskt funktionshindrade, Detta har medfört att jag ofta funderat över detta, hur ser omgivningen / samhället på funktionshinder och funktionshindrade ?
Det här är en debatt som bör levandegöras. Jag kommer att ägna mitt inledningsanförande vid konferensen den 12 maj åt just dessa frågor under rubriken " Funktionshinder, belastning eller tillgång – hinder eller möjlighet ."

Inga kommentarer: