måndag, mars 24, 2008

Fotbollsbilagornas tidevarv är här

Ute yr snön likt en vintrig januaridag. Barnen går förbi utanför huset med en pulka efter sig. Själv för jag nog gå ut och skotta om en stund. Att det är allsvensk premiär om mindre än en vecka känns ganska overkligt.

Vi köpte var sitt ex av Expressens fotbollsbilaga och sitter nu i var sin soffa och läser och kommenterar det som står. Det är riktigt mysigt. Maken har fruktansvärt svårt för Mats Olssons fotbollskunskaper. Själv skrattar jag gott när pratglade Bojan jämför en match med Man U med gladiatorspel i Colosseum:-) Det är mycket floskler i fotbollsbilagor...

Givetvis kastade jag mig över sidorna om IFK Norrköping allra först.

Tänkt att man alltid ska dra upp det är med "som en fågel Fenix reser sig ur askan" när det handlar om Norrköping. Minns att det var ett av Ulla P C:s favoritcitat när jag satt i fullmäktige i Norrköping.

Imorgon kommer Aftonbladets fotbollsbilaga. När kommer NT och FÖ:s? De lokala bilagorna brukar våra snälla föräldrar bistå oss med. Hoppas att så sker även i år.

Inga kommentarer: