onsdag, mars 19, 2008

En dag full av intryck

Idag har jag tillbringat dagen på Ortopedens akutvårdavdelning på Ryhov. Nej, inte som patient utan som "prao". Det har varit en intressant dag och jag har fått en inblick i hur vardagen ser ut på vårdavdelningen. Jag var med när morgonmedicin delades ut, rond o s v. Det som slog mig var att så många av patienterna var riktigt gamla och att sjuksköterskorna var så delaktiga i omsorgsarbetet. Jag fick även information om kvalitets-och utvecklingsarbetet. Intressant! Tack för att ni tog er tid att ta emot mig.

Noterade med stor förvåning att både kiosken och cafeterian på sjukhuset är stängda under hela påskhelgen. Det är nästintill skandal. Det är ju oftast under storhelger som släktingar och vänner kommer på besök och då vill man gärna kunna ta en fika. Men inte på Ryhov. Då får man ta med en fikakorg. Sen kanske man vill kunna köpa en tidning under helgen...

Inga kommentarer: