fredag, juli 17, 2009

Agerade "lärare"

Blogg, twitter och FB är naturliga medier att använda sig av som förtroendevald. Lättillgängligt och ger möjlighet till snabba kommentarer och dialog. Dessa "verktyg" kan också ge en bild av vem personen bakom politiken är, om man vill det.

Igår var jag hos Irene för att dela med mig av mina (något begränsade) kunskaper om att blogga och twittra via mobil (och dator). Vi startade upp en blogg och jag ser fram emot att läsa om Irenes vardag i riksdagen. Känns hedrande att finnas med i premiärinlägget!

Irene befann sig ute i sommarhuset vid Torpön och jag inser att det är dags att skaffa en GPS till bilen. Körde fel någonstans ute i Anebyskogarna och hamnade på en smal grusväg åt helt fel håll. Kom väl fram ca 1 tim senare än planerat. Hm.

Det var lite si och så med kontakten med omvärlden via nätet. Uppkopplingen kom och gick. Man inser lätt att man tar en uppkoppling för given, även ute på landet. Min mobil fungerade inte alls, "endast nödsamtal". Borde fungera bättre kan man tycka 2009...

Inga kommentarer: