tisdag, juli 28, 2009

Kvar i bottenträsket

Tillbaka på hotellet efter en mycket trevlig mingelkväll på Röhsska museet. Kan konstatera att det var bra mycket hälsosammare för själen att mingla runt där, än att nervöst följa IFK:s match via livescore eller NT:s Matchen direkt. Jag fick god mat & dryck och trevligt sällskap. Jag slapp högt blodtryck och ilska framför en datorskärm. Ibland är livet barmhärtigt.

Kan erkänna att jag kollade mobilen en gång och var nästan säker på att IFK skulle kvittera när man var en man mer. Men effektivitet är inte direkt IFK:s signum. Stryk med 1-0 i båda matcherna mot Mjällby känns lite surt, men samtidigt får man väl konstatera att det är serieledarna. Det är matcherna mot Trollhättan, Väsby, Vasalund m fl som borde ha varit givna trepoängare.

Det är fortfarande långt ifrån klart att IFK klarar SE-kontraktet. Vem hade trott att man skulle skriva det innan säsongen började?!? Ja, inte jag iallafall!

Thordar fick sin första varning sen återkomsten i den vita tröjan. Det tog 4 matcher...

Eftersom jag inte följt matchen är det svårt att kommentera den. Men, Burken borta mot Assyriska känns inte så bra. Inte heller kul med nya skador på Riki och Ibrakovic. Gott att Viktor är tillbaka!

Inga kommentarer: