lördag, april 10, 2010

Äntligen drar Superettan igång!

Försäsong har sin tjusning, men det är trots allt inga poäng som delas ut då. Det är ju serien som gäller. Det är den man väntar på, med glädje, fasa och fotbollskärlek. Idag drar äntligen Superettan 2010 igång.

Vilka förväntningar kan man ha på IFK den här säsongen? Själv vill jag ju givetvis att IFK ska vara med och slåss om de allsvenska platserna, men det är nog att hoppas för mycket. Eller att tro på mirakel. Jag är nog faktiskt nöjd om IFK hamnar på plats 5-8 när tabellen summeras i höst. Jag vill INTE se något lindansande i år! Jag vill också att Södra och Degerfors ska ligga efter IFK i tabellen. Det skulle kännas bra.

Att tippa tabellen törs jag inte ge mig på. Det har däremot Laul gjort i sin blogg. Han tror att IFK slutar 8:a och att Landskrona och ÖIS tar topplatserna. Vad tror du? Vilka slåss om allsvensk plats och var hamnar IFK?

Jag tror att Hammarby och Assyriska kommer att ta topplatserna. Tredjeplatsen står mellan ÖIS och Syrianska.

I eftermiddag ska jag se Hägglunds lag Degerfors i sin comeback i Superettan. Blir det en ettårig sejour eller har de tagit sig upp för att stanna?

Inga kommentarer: