onsdag, april 21, 2010

Kort rapport från Visby

Befinner mig i Visby för möte med Länsteatrarna i Sverige. In i det längsta hoppades jag att vi skulle kunna flyga hit, men det blev båt från Nynäshamn. Konferensen började imorse, men vi kom hit redan igår och blev bjudna på middag hos landshövdingen. Tyvärr var hon inte hemma, men det bjöds trots det på god mat och trevligt sällskap.

Vi är inkvarterade på Wisby Hotell. Ett hotell helt i min smak. Det finns dock en sak som jag är missnöjd med och det är trycket i duschen. Hur i hela världen ska jag kunna skölja ur shampot ur håret imorgonbitti?!? Nog för att det ska vara ekologiskt och vattenbesparande, men nån måtta måste det väl vara? Man får ju knappt bort tvålen från kroppen...

Idag har mycket av samtalet handlat om kultursamverkansutredningen. Intressanta diskussioner. Det är spännande utmaningar som väntar de kommande åren inom kulturområdet! Förresten är jag vald som revisor ett år till. Ett stort förtroende!

Efter kvällens goda middag som bjöd på lamm, bjöds vi på föreställningen "Gitarissterna" på länsteatern. Det var inte riktigt en föreställning i min smak om man säger så. En sak som jag har lärt mig under mina år som ordförande i Utbildnings- och kulturdelegationen (och det av teaterfolk), är att det är ok att gå i paus om man inte fångas av föreställningen. Det gjorde jag ikväll.

Inga kommentarer: