lördag, april 17, 2010

Slipar på valformen

Ja, nu menar jag ju inte formen av en val utan att vara i form inför valrörelsen. Idag var det dags för kandidatutbildning tillsammans med partivänner från Östergötland, Kalmar, Kronoberg och Jönköping. Vi samlades på Kungsporten i Huskvarna för att utrustas inför valrörelsen. Alltid lika inspirerande att träffa partivänner. Det känns som att alla är peppade inför valrörelsen. Kristdemokraterna kan skrälla. Kom ihåg var du läste det först.

93 procent av Kristdemokraternas vallöften inför valet 2006 är upppfyllda eller på väg att genomföras. Men det räcker inte med att visa på vad man gjort, utan ha visionerna och idéerna för vad vi vill göra. Och det har Kristdemokraterna!

Kristdemokraterna har en politik för ett mänskligare Sverige. Det gillar jag.

Stefan Attefall (eller var det Bosse Bildoktorn?!?) presenterade Kristdemokraternas prioriterade frågor i valrörelsen och redovisade vad Alliansen uträttat vid makten. Skulle jag skriva allt som Alliansen gjort skulle det bli ett mycket långt inlägg...

Undrar om Attefall myntade ett nytt begrepp idag? "svartväxel" Miljöpartiet har tidigare pratat om grön skatteväxling, d v s höjd skatt på miljöskadligt beteende och sänkt skatt på arbete. Numera är det bara höjd skatt - svartväxel!

Tyvärr kunde jag bara vara med de första två timmarna p g a att jag skulle delta i ett panelsamtal vid Hörselskadades distriktsårsmöte.

Inga kommentarer: