söndag, oktober 24, 2010

Nu blickar vi framåt

Så var äntligen den sista matchen i Superettan spelad. Förhoppningsvis var det den sista SE-matchen någonsin för IFK Norrköping. Självklart var jag på plats på Parken i kylan och regnet.

Det var en match full av missade IFK-chanser. Bollen ville inte in.

Nyman gjorde det igen. Inhopp och mål. Vilken kille!

Tack Dybendal och Arvhage för tiden i IFK Norrköping. Lycka till i fortsättningen!

1-1 på Parken, samtidigt som Syrianska tvålade till Väsby med 3-0, ledde till att IFK förlorade seriesegern på målskillnad. Ett mål skiljde lagen åt. Snöpligt.

Efter slutsignalen rusade supportrarna in för att krama om och hylla spelarna. Själv stod jag lydigt kvar på läktaren. Efter en viss väntan ropades spelarna in en och en. Man kan väl säga att det är en viss skillnad att hyllas på Rådhustrappen jämfört med en provisorisk liten scen på Parkens gräs...

Känner mig lite snuvad på konfekten. Särskilt när det inte finns tid och möjlighet att åka upp på Stjärnkvällen på tisdag.

Men jag tar hellre ett återhållsamt officiellt firande och stabilt spel i Allsvenskan, än ett hejdundrande firande och bottenplats i Allsvenskan.

Kvällen avslutades med prat och skratt på "Salige munken" tillsammans med några supportrar. För mig blev det dock en tidig kväll, men många supportrar festade säkert hela natten runt om i stan.

IFK Norrköping spelar i Allsvenskan 2011!

Nu ser jag fram emot Silly Season. För IFK måste förstärka på ett antal positioner, särskilt i backlinjen och mittfältet. Vilka spelare blir kvar? Vilka spelare försvinner? Spännande! Jag hoppas att Bergort blir kvar som tränare. Han gjorde det som ingen i fotbollssverige (inte ens supportrarna) trodde skulle kunna ske med detta lag. Han tog IFK Norrköping till Allsvenskan igen. Låt honom få fortsätta sitt jobb!

Inga kommentarer: