onsdag, april 20, 2011

Bra start på påskledigheten!

Kanske lite fegt satsat med en tia, men jag går plus! Jag brukar faktiskt spela på matchen, tre resultat á 10 kr mest för skojs skull. Den här gången gav det 7,73 gånger pengarna. Helt ok.

Dagen började dock lite pinsamt. Jag har tränaren Janne Anderssons mobilnummer inlagt i mobilen för att kunna göra intervjuer för Norrköpingssidan på Svenska Fans. När jag kom till kansliet i morse vid 8.30 stod det på mobilen "återuppta samtal med Janne Andersson". Va?!? Alltså hade jag ovetandes ringt upp honom, samtidigt som jag suttit och sjungit högt (ylat kanske min man skulle säga) i bilen till Håkan Hellströms "River en vacker dröm" på repeat. Stackars karl! Men, med facit i hand kanske jag ska upprepa detta när det är matchdag?;-)

FalkO är en hjälte. Är han islänning? Han verkar vara gjord av isländsk granit.

Gläds extra mycket över Thorvaldssons mål efter att linjedomaren hittade en offiside på en mycket läcker frisparksvariant som gick i mål och dömdes bort. Det var INTE offside och jag är helt objektiv.

2-0 mot Halmstad är riktigt gott. Jag kommer att somna med ett leende.

Undrar vad Micke "Syd" säger till Janne Andersson när de möts nästa gång?

Det är en nervpärs att följa en match på tv hemma i soffan, men jag kan garantera att det är än värre att följa en match via sms i en bilkö genom Paris. Det vill jag inte vara med om igen. Men jag är såååå tacksam för att det finns fina IFK-vänner som ställer upp och bistår när man är på resande fot. Den liverapporteringen som jag fick i söndags var guld värd även om mitt blodtryck var ohälsosamt högt. Glädjen var dock desto större när matchen blåstes av. Tack Borring!

Inga kommentarer: