lördag, april 23, 2011

Jag gillar överraskningar!

Min käre man trodde att vi skulle tillbringa två nätter i Göteborg och umgås med vår dotter med familj. Han såg mycket fundersam ut när han fick ett sms med texten "Ha det så bra i Kiel" från den blivande svärsonen i torsdags ca 1,5 tim före avgång när vi var på AW med dottern. Kiel?!? Japp, jag hade i hemlighet bokat en kryssning till Kiel för bara mig och H. Tid som vi behövde tillsammans efter att ha gått omlott under lång tid. Och han blev faktiskt riktigt glad och nöjd när förvåningen lagt sig.

Vi har haft sköna och lata dagar ombord och i Kiel. I Kiel var f ö i princip allt stängt på långfredagen. Den enda butik som var öppen låg i anslutning till "sverigeterminalen" och det var en spritbutik som även skyltade på svenska.

Buffén ombord var fantastisk! Särskilt alla skaldjuren. Det var bara att njuta av allt det goda!

Börjar nog bli gammal, för jag (vi) tyckte att det var skönt att det inte var en partybåt a la finlandsfärjorna.

Utvilade efter kryssningen, fortsätter vi att njuta av påskledigheten med det fina vädret.

Inga kommentarer: