onsdag, april 13, 2011

Allt har sin tid

Idag var det mitt sista årsmöte som ordförande för Länsmusikens Samarbetsråd (LäS). Det har varit tre roliga, intressanta och lärorika år. Och vilka intressanta och kreativa människor jag mött och fått lära känna och alla fina musikupplevelser. Att få förmånen att jobba med kulturfrågor är verkligen givande, för hur ofta kan man säga att det politiska uppdraget ger näring för själen? Under de här åren har vi deltagit aktivt i arbetet med Kulturutredningen och de två följdutredningarna, nätverkat, lobbat mot Kulturrådet och Kulturdepartementet. Allt för att visa på vilken roll Länsmusiken spelar för ett rikt musikliv i hela Sverige. Och jag tycker att vi har gjort det bra. Det hade varit kul att få vara med och jobba med det nya Musikverket, men allt har sin tid och nu är det sjukvård och psykiatri som är mitt huvudfokus och inom det området saknas det inte utmaningar. Lite vemodigt kändes det allt att lämna stafettpinnen vidare, men jag vet att det är en bra ordförande som tar över. Han heter Lars Kallsäby och representerar Västmanlandsmusiken och jag önskar hela styrelsen lycka till i det fortsatta arbetet.

Inga kommentarer: