måndag, februari 21, 2005

Bara bröst

Melodifestivalens andra deltävling gick av stapeln i lördags, i Linköpings egen lilla "kakburk", Cloetta center. När man lyssnar på de låtar som tagits ut till tävlingarna kan man ju i sitt stilla sinne fundera över hur de flera tusen bidrag som aldrig kom med lät.

Inte heller denna gång fanns det någon superbra låt som fastnade. Nästan skäms för att skriva att jag tyckte att Olsen Brothers låt i pausunderhållningen var den bästa som spelades (om man bortser från Svenne och Lotta)! Kanske börjar bli medelålders...

Tack svenska folket som inte röstade på Arja. Hon har gjort sitt i svenska melodifestivalsammanhang och det hjälpte inte ens med en djup urringning denna gång.

Camilla Brincks låt "Jenny" var som gjord för ett tonårsprogram typ "Bullen". Bodies without Organs. Nej, även om Bard studsade käckt vid synthen i sina vita kortbyxor. Inte heller föll jag för flirten från Big up när linnet åkte av. En vältränad överkropp räcker inte. Cameron Cartios låt på ett låtsasspråk gick inte hem den heller. Det enda som var bra var låttiteln, samma som mitt italienska favoritlag "Roma". Jag är inget fan av Ainbusk och därför vann inte heller Josefin Nilssons låt mitt öra. Josefin vann solklart klädtävlingen! Snyggt med rött!

Sen låtarna som gick till finalen i Globen. Vad ska man säga? Dussinlåtar och det känns som att man hört det förut. Sanne, klädd i televerksfärgad skinndress med en mink runt halsen, var inte alls så bra som hon kan vara. Jag gillar Sanne, men inte denna låt. Sanna och Fredrik, ok men inte mer. Vad minns man från framträdandet? Låten, Sannas urringning eller Fredriks gräsliga kavaj?

Till sist, värdarna, Schyffert och Haag, var roliga och hade ett rappt tempo utan att bli klämkäcka. Indianens lilla fasta rumpa var inte heller så illa:-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Fru Frisk ska inte bry sig om "små fasta rumpor"!!!! :-) kram kram!!