onsdag, november 15, 2006

En favorit återvänder?

Silly season är en härlig tid och lite extra trevlig om det är bra spelare som verkar vara på gång till IFK Norrköping. Tre gamla IFK:are nämns som återvändare och det är inte vilka som helst; Magnus "Sama" Samuelsson, Mikael "Blomma" Blomberg och så Jonas Bjurström. Ja, Sama är ju i princip klar. Bara själva signaturen på kontraktet saknas. Bjurström har fått kontraktsförslag från TFF, IFK och Esbjerg. Vill man tolka artikeln välvilligt så står valet mellan IFK och Esbjerg. Välj IFK!

Det jag gläder mig mest åt är att Blomma kan vara på väg tillbaka till Parken. Jag har saknat honom. En spelare som ger allt och litet till på mittfältet. En spelare som tyvärr oftast fick skit från lagets supportrar när han spelade i den vita tröjan. Ofattbart. Visst, han är ingen bollvirtous, men en slitvarg och med stort hjärta. För mig var han en hjälte. Glömmer aldrig när han blev utvisad efter att ha demonstrativt stegat upp avståndet till muren vid en frispark då domaren inte agerade... Nu hoppas jag på ett positivt besked från Blomma. Han är varmt välkommen tillbaka.

Med både Blomma och Thordárson på plan kommer det att göra ont att möta Norrköping...

Om man skulle få önska en återvändare till så vore det ju Alexander "Salle" Östlund. Han är ju bänkad i Southampton och skulle kunna få en nystart i sin gamla klubb som skolade om honom till just högerback. Har Micke Andersson ringt honom? Minns hur det gick för Kenneth Andersson när han fick en nystart i Norrköping...

Bild: nt.se (tror jag)

Inga kommentarer: