lördag, november 04, 2006

Med snön kom...


...påminnelsen om att det lackar mot jul. Ett måste för mig varje år är att köpa Amelias Jultidning. Den ger inspiration, tips och recept. Alltid är det något man kan använda sig av. Jag läser tidningen med stort nöje uppkrupen i soffan. I matkällaren har jag en tidskriftssamlare med ett antal jultidningar...

När årets jultidning är färdigläst är det dags att göra listor. Listor på allt som jag vill göra inför advent och jul. Det är så skönt att pricka av sak för sak när de är gjorda/inköpta. Inbillar mig också att jag blir "klar i god tid" när jag gör mina listor. Maken skulle nog inte hålla med:-)
Att skriva listor är faktiskt ett nöje i sig. Att planera och fundera. Nu är inte jag någon jättejulfirare, utan lite mer så där lagom. Och jag köper färdiga köttbullar och färdigkokt skinka. Det finns så mycket annat man kan lägga tiden på istället.
Bild: amelia.se

Inga kommentarer: