söndag, november 05, 2006

Välkommen till Superettan!

Örgryte och Öster hälsas välkomna till Superettan. Två motståndare inom hyfsat resavstånd. Det lär bli bra matcher mot dem, inga "bonkalag" med köttmur. Frågan är om de har råd att behålla sina bästa spelare när de flyttar ner en division och intäkterna är mycket lägre? ÖIS lär nog få det tuffast.

I det allsvenska kvalet hoppas och tror jag på Häcken. Vill som jag tidigare skrivit helst ha kvar BP i SE. De lär inte vara lika bra nästa säsong.

Det blev spännande ända in till slutsignalen av den allsvenska guldstriden. Fegt av Fröjdfelt att inte våga blåsa straff för hands på övertid. Men iofs var inte djurgårdsspelarnas protester så högljudda vid det felbeslutet. Jag hade tyckt att det varit roligt om AIK tagit guldet direkt efter att de tagit klivet upp i Allsvenskan. Håller faktiskt inte på vare sig Elfsborg eller AIK, så egentligen kvittar det vem som tog guld. Nu väntar jag på att Sama skriver på för Norrköping i veckan!

Ikväll ser jag på Roma-Fiorentina. Bra avslutning på helgen.

Inga kommentarer: