söndag, november 26, 2006

Förberedelser inför advent

Idag ska jag tvinga upp maken på vinden för att hämta ner ljusslingan till balkongen, adventsljusstakar mm. Varför jag inte går upp på vinden själv? Hm. Enkelt. Jag vill inte riskera att få möta någon mus!

Det brukar ta sin lilla tid att få allt på plats eftersom det ska dammas, putsas och donas och alltid är det någon lampa som är trasig. Så därför tänker jag ta lite i taget under veckan så att allt är på plats till söndag. Har ju min lilla lista som jag följer och i veckan blir det inköp av stearinljus, dörrkrans, prydnadsen x 2, tazetter, saffran, julstjärnor till köksfönstren, glögg och så givetvis godis till sönernas adventskalendrar. Håll med om att det är mysigt med advent!

Jag är imponerad över alla som mer eller mindre är klara med sina julklappsinköp. Själv har jag inte ens börjat...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer sakna godiskalendern.

Mia sa...

Ja, så är det när man har lämnat föräldrarna för att stå på egna ben...
Men för att din saknad inte ska bli allt för stor så tar jag med din kalender till Göteborg imorgon.