onsdag, maj 02, 2007

Dagen före...

Det börjar kännas i kroppen att det är derbydags imorgon. En spänd förväntan och så den där hemska nervositeten. I ett tufft och hårt derby kan ju allt hända. Sylvia kommer att kämpa för kung och fosterland för att ta poäng av IFK Norrköping. Dessutom lär det nog smälla på rejält. Men, IFK Norrköping ska faktiskt vinna en sån här match om man vill vara med i toppen när serien summeras.

Jodå, jag ska se matchen på plats. Råkar befinna mig i Vårdsnäs torsdag-fredag för regionalt landstingsgruppmöte, men avstår middagen på kvällen för att se matchen. Mina kollegor må ursäkta, men ett derby smäller faktiskt högre än en middag. Det finns ju dessutom korv på Parken:-) Tar med mig en kollega på matchen och jag hoppas att IFK vill visa upp ett bländande spel för honom. Maken får nöja sig med IFK på tv:n...

Tippar att IFK vinner matchen med 2-0, mål av islänningarna. Nurre förblir Mr 100%.

Inga kommentarer: