tisdag, maj 29, 2007

Eldkvarn i Jönköping

Har precis kommit hem från Jönköpings teater och konsert med Eldkvarn. De var precis så bra som jag hade förväntat mig. Det var två timmars njutning.

Stämningen var skönt avslappnad, så när Plura kom av sig i "Alice" och inte kom ihåg hur andra versen började var det inget mer med det. Trots bläddrande i låtpärmen fick det bli tredje versen istället. Vad gjorde det? När de kom in för extra nummer skrek någon "Andra versen!", och Plura svarade "Är det här något korsförhör?".

När de spelade "Fulla för kärlekens skull" drömde jag mig bort till slutet av oktober. Fest i Värmekyrkan. Det vore perfekt.

Ett enda minus med konserten var att de inte spelade min absoluta favoirtlåt "Kung i blodet". Men den kan de spela i Värmekyrkan:-)

Inga kommentarer: