söndag, maj 13, 2007

Mitt Afrika

För någon vecka sedan hittade jag en av mina absoluta favoritfilmer när jag var och handlade - Mitt Afrika. Ikväll har vi tittat på den. Jag har nog inte sett den på 10 år och jag blir lika berörd varje gång jag ser den. En otroligt vacker film. Och vilken kvinna Karen Blixen var! Filmen blir ju inte sämre av att min favoritskådespelerska Meryl Streep gestaltar Karen Blixen. Streep är så otroligt duktig och så vacker.

Som 16-åring var jag fascinerad av Karen Blixen och jag minns att jag bl a köpte en bok om henne. Undrar om den finns kvar hemma hos mina föräldrar?

Svarta vykort och Mitt Afrika samma dag är för mycket för mig. Många tårar har runnit. Nu har jag ont i huvudet och fryser. Kanske dags att lägga sig?

1 kommentar:

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej o hå!Jambo!Betyder hej på swahili!
Jag älskar också Karen Blixen och Out of Africa.Kan man tänka sig attjag varit i Mombasa!Vattnet är så där blått!Och jag har åkt tufftåget melln Nairobi och Mombaa!