onsdag, maj 23, 2007

På tåget mot Stockholm

Sitter på tåget mot Stockholm. Den här gången blir det tre dagar i huvudstaden.

På programmet idag står Kommun- och landstingsledningsdag. Dessa dagar är både inspirerande och kunskapsgivande. Idag ska vi bl a få lyssna till Thorbjörn Larsson, direktor vid Ersta diakoni, som är utsett av regeringen att vara särskild utredare till utredningen om en värdighetsgaranti inom äldreomsorgen.

Ikväll träffar jag Camilla och Hannah.

Imorgon träffas arbetsgruppen som fått partistyrelsens uppdrag att se över nomineringsarbetet. Sen ska jag fotograferas för ny bild till min bildbyline i Kristdemokraten.

Kvällen tillbringar jag på hotellrummet för att följa cupmatchen mellan IFK Norrköping-AIK.

Fredag är det arbetsgruppen för "Ungas villkor" som träffas för första gången. Jag har fått förmånen att ingå i denna arbetsgrupp som ska arbeta fram partiets politik inom detta område. Det ska bli väldigt intressant.

Så, jag ser fram emot tre intressanta dagar. Sen är det ju ett plus att det finns tillfälle att träffa vänner som bor i Stockholm. Nu kopplar jag ner för att hinna läsa in lite handlingar. Att åka tåg är ett bra sätt att utnyttja tiden och få mycket gjort.

Inga kommentarer: