onsdag, augusti 22, 2007

När maken är borta tillbringas kvällen med Ralf

Idag har det varit nästintill perfekt väder (lite kvalmigt bara) på eftermiddagen/kvällen för trädgårdspyssel. Våra gräsmattor började smått anta "Chippenklass". Väldigt typiskt att maken åker till Skövde då för att kolla på HFF. Hm.

Vid 16-tiden gick jag ut för att klippa våra gräsmattor. Tjockt grönt och frodigt gräs och hyfsat högt. Gräsmattorna är inte stora (två på framsidan och en lite större på baksidan) men det tog tid. 3 timmar! För det första fick jag klippa två gånger och det var rejält tungt. Tack och lov att maken inte fått tummen ur och köpt en handjagare! För det andra skulle kanter trimmas. Och sist men inte minst skulle allt klipp räfsas upp. När jag gick där med räfsan och svetten lackade kändes gräsmattan på baksidan som Idrottsparken och långt var det till kortlinjen. Allt klipp som räfsades upp skulle kunna föda ett par kossor i ett par dagar:-)

Nöjd med nyklippta gräsmattor, kryper jag trött upp i soffan och tillbringar kvällen tillsammans med Ralf Edström. Vi har inte TV3, så jag får lyssna på radion istället. Och det är inte fy skam! Lär troligtvis somna innan matchen är slut...

Hur länge dröjer det tills vi har en IFK-spelare i A-landslaget? Och vem?

Inga kommentarer: