lördag, augusti 04, 2007

Sol, sol, sol

Äntligen kom så solen. Som jag har längtat. Jag tror att morgonens frukost på altanen var den första den här semestern. Det var en stund av lycka. Imorgon ges tillfälle till ännu en härlig frukost i morgonsolen. Vi passade förresten på att ta en rask timslång promenad före frukost samtidigt som morgondiset lättade. Kan rekommenderas!

Jag kommer att njuta av varenda solminut av de soliga dagar som ges framöver. Min kropp och själ har verkligen törstat efter varma solstrålar. Finns det något skönare än att ligga och slappa i solen med en bok och lyssna på radio?

Expressen gav i dag tips på hur man ska sola säkert. Jag skippar helt tipset om att vara inomhus mellan 11 och 15. Jag har varit inomhus tillräckligt mycket denna sommar! Ett är dock givet och det är solkräm med skyddsfaktor 20.

Inga kommentarer: