tisdag, augusti 28, 2007

Jag har antagit Göran Hägglunds utmaning

I våras utmanade Socialminister Göran Hägglund oss kristdemokratiska landstingspolitiker att bli blodgivare. Puh. Jag som är spruträdd. Gick och funderade på det ett tag och anmälde mitt intresse i somras. Idag har jag varit där för provtagning för att se om mitt blod duger. Fick höra att mina kärl var väldigt fina. Jo,jo.

Nu tar det ca en månad innan jag får besked om jag får bli blodgivare eller ej. Är lite stolt över mig själv att jag trots allt vågade anmäla mitt intresse och genomfört provtagningen. Om jag svimmade? Näe. Det var lugnt.

Har Hägglund börjat lämna blod ännu? Hur många kristdemokratiska landstingspolitiker är blodgivare?

1 kommentar:

Hannah Ekeroos sa...

Duktigt av dig! Jag har hälsat chefen så du lär ligga bra till :-)
/ Hannah