fredag, augusti 10, 2007

Så får man med dotterns pojkvän på fotboll

Dottern bor ju i Göteborg och vad passar bättre än att både hälsa på henne och se IFK Norrköping spela? Dessutom kan ju hon och hennes trevliga pojkvän som är helt ointresserad av fotboll följa med...

Följande vardagskonversation (givetvis via sms) utspelade sig igår efter matchen:
Jag (till dottern): Ifk vann med 5-0 mot Mjällby. Nu är det nästan klart för allsvenskan nästa år. Ska ni med på matchen mot Häcken? Puss
Dottern: Haha. Du får väl skicka och fråga E. Haha!

Jag (till pojkvännen): Har du lust att hänga med och se ett blivande allsvenskt lag spela den 28/8? Ett nej godtas inte om du vill fortsätta träffa min vackra dotter. Ciao! Mia
Pojkvännen: Haha! Med ett sådant ultimatum måste jag ju tacka ja. Vart?
Jag: Vi hämtar er hos F. Vi ska till Rambergsvallen på Hisingen. Glöm inte halsduken!
Pojkvännen: Okej då. Om jag kommit hem från Gotland lovar jag att följa med.

Jag (till dottern): E ska med på matchen
Dottern: Vadå har du frågat honom?

Inga kommentarer: