måndag, mars 16, 2009

Funderingar kring konstgräs och en datorfri helg i Stockholm

Det händer allt för sällan att jag helt avstår från att använda en dator under en hel helg. Men den här helgen hände det. Jag tog ledigt från datorn i fredags kl. 9 när tåget närmade sig Stockholm. Skönt och för mig en sak som jag borde göra oftare, samtidigt som datorn är en naturlig del i livet.

I fredags ägnades dagen åt kulturpolitik. Kristdemokraterna bjöd in lokala och regionala kulturpolitiker till rådslag kring Kulturutredningen i Riksdagen. En bra dag och givande diskussioner. Men jag undrar hur kulturpolitik och konstgräs hör samman? För det var ett antal lokala politiker som lyfte fram sina kommuners satsningar på konstgräs. Ska man dra slutsatsen att flest antal kvm konstgräs är ett mått på en framgångsrik kommun? Konstgräs.

Helgen har jag tillbringat i Stockholm tillsammans med maken. Han kom upp på fredagskvällen. Kort kan man sammanfatta helgen med följande: promenader, shopping, nervös kvartsfinal hos H&A, bröllopsfest och frukost på Hilton. En skön och avslappnande helg, men det är alltid lika skönt att komma hem igen;-)

1 kommentar:

Jacob sa...

På något svårbegripligt sätt mår jag bra av att se en fotbollsplan i konstgräs. Den gröna färgen kombinerat med de fotbollsälskandens glädje ute på planen går inte att finna på en grusplan. Har till och med skådat konstgräs i trafiken. På samma sätt gladdes jag även här av färgen. Titta in på www.konstgrasexperten.se ser ni en mängd ytor man grönifierat.