tisdag, februari 02, 2010

En vanlig tisdag

Idag har det varit en vanlig tisdag med skrivbordsarbete, planering och ett möte. Sådana där dagar som det är allt för få av. Skrivbordsarbetet har bestått av filande på det landstingspolitiska valmanifestet, förberedelse för gruppmöten, bokning av tågresor och hotell, sortering av papper, besvarande av mejl mm.

Inser att jag måste bli bättre på att äta lunch. Igår åt jag lunch vid 17. Idag blev det 14.30. Inte bra.

Valberedningen för Folkrörelsearkivet hade möte på Novellen. Det är ett uppdrag som följer med när man är ordförande i Utbildnings- och kulturdelegationen. Jag skulle önska att fler var engagerade i arkivfrågorna då det är ett viktigt kulturarv att föra vidare.

Idag har jag för övrigt åkt buss. Det räckte med ca 35 mil på snöiga vägar igår. Tiden på bussen ger tid till att varva ner eller att prata i telefon. Valde dock "fel" buss på hemvägen. Jag tog 130 mot Ödestugu och hoppade av vid Tenhults station. Trodde att jag skulle komma hem före 119 som passerar Ljungarpsvägen. Men när jag passerade "min" hållplats på Ljungarpsvägen körde 119 förbi mig. Hm. Får väl vara nöjd med att jag fick lite motion i kylan och blåsten...

Väl hemma fanns det mat att värma och sen var det dags att skriva veckans ledarkrönika till tidningen Kristdemokraten. Går att läsa på fredag.

En bra dag. Känner mig nöjd med uträttat arbete. Inte varje dag jag känner så. Nu tror jag att det blir ett avsnitt av "Någonstans i Sverige".

Inga kommentarer: