fredag, februari 19, 2010

Snö, samtal om länsmusiken och tågresor

Morgonen började med en rask promenad genom snön med en rullväska. Det var tungt! Var helt genomsvett när jag kom fram till tunnelbanan. Men man ska väl vara glad för vardagsmotionen;-)

Tog mig med tåg till Uppsala för att medverka vid möte med Mälardalsrådets kulturutskott. Det blev ett bra samtal om länsmusiken och frågor inför framtiden.

Sen blev det lite trickigt. Mitt tåg från Uppsala 13.09 blev inställt. Likaså var tåget en timme tidigare inställt, så det var mååååånga passagerare som skulle till Stockholm. 40 min senare kom ett tåg och det blev knökafullt. Risken var stor att jag skulle missa tåget mot Nässjö. Det var bara att hoppas på att det skulle vara försenat. Och det var det! Gud är god! Tack för att det var försenat med 12 minuter. Jag hann med! Så, nu är jag på väg hemåt och det verkar hålla tiden hyfsat. Hade fått en sittplats i vagn där man får ha djur och det började genast klia i både ögon och hals p g a hunden framför mig. Den väldigt trevlige konduktören ordnade snabbt en annan plats åt mig. Tack!

Nu hoppas jag att någon av sönerna har skottat när jag kommer hem... Annars blir det mer vardagsmotion;-)

Inga kommentarer: