fredag, februari 26, 2010

Jag är glad och hedrad över förtroendet

Idag har Kristdemokraterna i Jönköpings län haft sin nomineringsstämma för att besluta om listan till riksdagsvalet och de sju landstingsvalkretsarna. Äldreminister Maria Larsson höll ett inspirerande tal.

Alla åtta listor antogs enhälligt av stämman och det känns mycket bra. Riksdagslistan toppas av Maria Larsson, Stefan Attefall, Irene Oskarsson och Andreas Carlsson. Ett bra team!

Jag är glad och känner mig hedrad över förtroendet som partiet gett mig. Jag kommer att toppa de två jönköpingslistorna i landstingsvalet och jag är partiets kandidat till att efterträda Lisbeth Rydefjärd som landstingsråd efter valet. Det förpliktigar! Det är en stor och rolig utmaning och jag kommer att göra mitt bästa.

Jag ser fram emot en spännande, intensiv och rolig valrörelse! Nu kör vi!

Inga kommentarer: